Kom maar op met die toekomst



Ochtend: opstaan, thee voor mij (dan pas koffie), thee met honing&melk aan puberdochter op bed brengen die vast haast heeft zo. De rest is al naar school en werk. Broodjes roosteren en voor ons klaarzetten. Zij heeft inderdaad haast (goh!) en eet 1 stukje van de door mij in vieren gedeelde boterham. “Wil je het voor me bewaren voor als ik straks terug ben?”.

En weg is ze, door de stromende regen (zonder regenpak of plu) en ik neem een Latte en lees de krant. Mijn dag start op. Weer die gedachte dat het vanaf januari anders is. De krant brengt me op andere gedachten en ideeen (ik schrijf artikelen voor websites) en terwijl ik iets anders wil doen kom ik mijn toilettas tegen en doe alvast mijn mascara op. 

Zelfs al ga ik nergens naartoe, ik kleed me elke dag mooi aan en doe mijn haar en wat make-up. Voor mijzelf, mijn gezin en om mij productiever te voelen. Ik vind dat fijn, ik kan zo weglopen en naar buiten. Ik pak toch maar mijn mobiel die ik eigenlijk de hele ochtend niet wilde oppakken en sla een e-book open. 1 hoofdstuk en dan werken. 

Straks wil ik wat fietsen door het bos als het droog blijft. Naar een dorp verderop en mijn angstaanval van 2 dagen geleden uitdagen. Gisteren was ik ook in de winkels en nergens last van. Ik ben namelijk heel boos op mijn angst, en blijkbaar is mijn angstaanval banger voor mijn kwaadheid dan voor mij. “Kom maar op” denk ik. “Ik wil me niet meer door jou laten beperken”. En dat geldt ook voor mijn aannames en angst tenopzichte van mijn nieuwe baan en levensritme en daginvulling. Kom maar op met dat nieuwe, ik ben er klaar voor. Laat dan maar zien toekomst, of het waar is waar ik bang voor ben. Het kan best zijn dat ik er juist heel erg aan toe ben en ervan ga genieten.

Hieronder voor mijzelf 14 losse screenshots die ik maakte van wat ik net las en die ik wel interessant vind in mijn situatie nu.  Goed voor mij en om te onthouden. Lees ze gerust, maar het hoeft niet. Ik zet ze daarom ook helemaal aan het eind van dit blog. Voor mij, als notitie, omdat dit tenslotte mijn notitieblok is. 

Oh ja. PS, ik schrijf dit op mijn mobiel dus geen idee hoe dit eruit komt te zien :)









































 

Reacties

  1. Goed om te weten en nu nog er heel aandachtig naar leven.
    Lees Krishnamurti. 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat toch met die pubers... De mijne weigeren ook altijd om regenkleding te dragen. Zeer apart. Ik kleed me ook altijd aan 's ochtends. Anders voel ik me lamlendig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Meest gelezen

De gezelligheid ontdekken in de mannenwereld

Ongekend zijn, daar maak je geen vrienden mee

Dat dat is wat overblijft van Sinterklaas