Een poepie laten ruiken

Ik zag er eerst tegenop, om mij in het ''vandaagse leven'' te gooien, maar het was heel fijn en gezellig.


We reden naar de dichtstbijzijndste stad (is dat een woord?!!) en hebben lekker geshopt (voor mijzelf niks gekocht, maar voor haar des te meer) en daarna wilde ze met alle geweld naar de McDrive. Dus niet even eruit, maar als een date in de auto. Vindt ze veel knusser, ze vindt smakkende mensen om zich heen lang niet zo gezellig. Ze zag ook een leeftijdsgenootje en die liep “als een moeder”. Ik vroeg me af hoe moeders lopen dan. “Nou, gewoon, als een moeder. Handen in de zakken en beetje een huppelloopje, zo lopen alle moeders”.
En ik smakte.
“Oh, sorry hoor”.

Ze vertelde dat ze heel blij was, dat het wel gek is misschien, maar dat je haar met nieuwe kleren zó blij kan maken. Ach.. ik snap dat wel, ik ben nu nog steeds blij als ik iets leuks vind. Gebeurt alleen niet meer zo vaak en ik heb al meer dan genoeg. En.. ik groei alleen in de breedte nog ergens uit. Scheelt ook natuurlijk. 

In de winkel keek ik nog per ongeluk in het verkeerde pashokje en keek ik oog in oog met een vreemde omkledende vrouw, die het godzijdank heel luchtig opvatte. Mijn dochter proestte het in het andere hokje uit en kwam niet meer bij, “oohh wat errug, ik zou me zo schamen!!”. De mevrouw in het andere hokje zei toen dat ze mij best een leuke moeder vond en ze best mijn dochter wil zijn. Dus ik riep “ohhh wat staat dat je goed!” toen ze het hokje uitkwam. “Die kleur staat je heel mooi!”.

We moesten allebei lachen. Zoveel leuker als mensen iets -wat je per ongeluk fout- doet luchtig opvatten. Ik kan zelf overal wel de humor van inzien en dan zijn gelijkgestemden zo'n verademing.

Als het goed is, is er vandaag een nieuwe aflevering van “See” en van “The Morning show”. We keken nooit series maar deze wel en het is leuk! See kijken we met onze zoon en die andere met z’n twee. Ik hou van vrijdagen. De winkels zijn langer open, het weekend moet nog beginnen.. niet alleen de winkels, álles ligt nog open. Heerlijk. 

Heb jij nog wat met Black Friday gekocht? Ik niet, heb bewust alle kranten en folders dichtgelaten. Ik wilde al wel een tijdje een JBL noisecancelling koptelefoon. Maar die was 20 euro goedkoper bij een winkel die NIET aan Black Friday meedeed. Absurd toch, zo word je voor de gek gehouden. Maar morgen... komt ie en kan ik heerlijk rustig de buitenwereld buitensluiten als ik dat wil. Ik had er al eentje maar wilde nu eentje zonder snoer. Als kadootje voor mijzelf omdat ik zo goed was een baan te veroveren, en wat voor eentje! Het is een heel stoere baan hoor die ik met trots aan mensen vertel als ze het vragen. Mijn zwager zei zelfs: “zo, dit keer een échte baan dus” (wat ergens wel een beetje een flauwe opmerking is toch?). Ik laat ze allemaal maar eens een poepie ruiken! 

Reacties

Meest gelezen

De gezelligheid ontdekken in de mannenwereld

Ongekend zijn, daar maak je geen vrienden mee

Dat dat is wat overblijft van Sinterklaas