Alleenzijntijd

Kzit te denken om langzaamaan alvast te gaan wennen aan een soort ochtend routine. Niet wachten tot januari, als ik moet geloven aan kantoortijden en heel vroeg opstaan, maar nu alvast wat goede gewoontes ontwikkelen. Mijn gewoonte is nu opstaan wanneer ik dat wil en koffie. Heerlijk! En dan gaandeweg de dag huishouden, werken (maar ik mag dus zelf bepalen hoe laat, waar en wanneer), lezen, boodschappen, afspraken en zoal meer.


Alleenzijntijd

Ik geniet écht van de ochtenden, vooral als ik weet dat iedereen naar school is en werk en ik echt even alleen kan zijn en nog een héle dag voor me ligt. Komt omdat het echt druk is als iedereen thuis is. Die rust heb ik dan nodig, want ik haal energie uit stilte en alleenzijn. Ik sta dus niet al te laat op, zodat ik voor alles nog voldoende tijd heb voor de invasie van pubers (en vaak ook aanhang). Die zijn soms vroeg vrij! Dat is óók gezellig natuurlijk, begrijp me niet verkeerd, maar voor iemand die energie haalt uit rust en stilte kan dat al snel teveel worden als er verder geen ruimte is voor alleentijd.

Moeders is naar werk

Dus, dát is een puntje waar ik me zorgen over ga maken als ik straks 9 uur per dag met collega's zit (3 kwartier pauze is niet betaald dus moet ik 8 uur en 3 kwartier op kantoor zitten). Dan kom ik thuis en is dus iedereen er al mét de nodige rommel die dan natuurlijk gedurende  moeders afwezigheid ontstaan is en dan moet er avondeten komen en eigenlijk heb ik het dan wel gehad met de socialiteit. Nu lijk ik een oude zuurpruim, maar ik ben dat verder niet hoor, ik ben juist heel spontaan en luister en zorg, maar dáár gaat dus alle energie inzitten, omdat ik dat ook intens doe. Ik luister nooit half en mijn spontaniteit is echt. Je zal me ook nooit zien mopperen of somber zijn op een kantoor.

Dansen in m'n uppie

Die vrije vrijdag straks heb ik dus ook écht nodig om energie aan mijzelf te geven. Ik heb bedacht dat, als ik dan op de 4 dagen dat ik werk, ik in de ochtend heel vroeg opsta en dan eerst dingen voor mijzelf doe, ik dan misschien veel beter tegen alles kan. Dus eerst even rustig wat drinken, iets lezen, misschien 10 minuten stil zijn (mediteren ofzo) en even dansen in m'n uppie op muziek...dat soort dingen. 

Ochtend routine

Ik kwam gisteren een app tegen, ''Fabulous'' heet het. Het helpt je om een morning routine te krijgen in kleine stapjes. Het begint ermee dat je de eerste 3 dagen als eerste water moet drinken zodra je opstaat, en gaandeweg krijg je zo steeds meer ''opdrachtjes'' erbij. Wat jij wilt. Dus als jij je voorneemt elke ochtend vroeger op te staan dan helpt die app je ermee. 

Geef mij maar een latte

Dus ik vanmorgen water drinken. Daar heb ik (creatieve intrepreteerder als ik ben) maar warme thee van gemaakt. Want koud water, daar maak je mij echt niet blij mee. Ik drink in de ochtend als eerste koffie, Latte om precies te zijn mét opgeschuimde melk (want daar word ik heel blij van), dus een kopje warm water (wat thee in feite is) is voor mij al een hele stap op weg naar een beter begin van de ochtend. Oh, en wat vaker een tekening maken heb ik ook als wens, vandaar die tekening bovenaan dit blog. 

Naja, dit was het even voor vandaag. Fijne dag jij he! Hoe laat sta jij altijd op? En zou jij je routine anders willen?

Reacties

  1. Ik heb twee blogjes tegelijk gelezen en ben zo blijndat ik niet meer aan het werkzme levwn hoef deel te nemen.. jarenlng ook om 5.30 opgestaan. En dat hoeft nu niet meer. Rust en tijd voor alles wat ik wil. Wat vrijwilligerswer, watmantelzorg en verder ben ik druk met alles wat nog mogelijk is en ik leuk vind.
    Maar ik vind het ook heel leuk te lezen hoe jij bezig bent je tijd zo mooi mogelijk te verdelen en ik denk dat dat goed gaat werken.

    Als ik niet op tijd opmoet voor afspraken e.d. slaap ik graag uit. Vroeger lag ik nooit wakker s nachts nu wel en dat vind ik niet zo verschrikkelijk hoor. Ik heb een heerlijk bed 😊. En wat is het dan heerlijk om s morgens uit te slpen en langzaam op te staan en samen te genieten van een ontbijtje dt heel lng mag duren.

    Succes met je dgschema's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor al die fouten. Die kleine tablet.... pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geeft niks hoor! Als je eens wist hoeveel fouten ik maak!! En dan moet ik dat door mijn beroep eigenlijk niet eens mogen! Maar dan type je zo enthousiast en dan kijk je het pas na als het eenmaal gepost hebt en dan zie je het zelf ineens. Helemaal prima, want het is hier geen klaslokaal :) Ik lees door alle foutjes heen.
    Het lijkt me ook heerlijk om me niet meer druk te hoeven maken hoe ik een inkomen krijg. Ik kan tevreden zijn met heel erg weinig (uit ervaring) en me dan nog heel rijk voelen. Ik hoef niks nieuw, ga nu ik meer geld heb zelfs nog steeds het liefst naar een kringloop en ik heb liever vrijjheid dan geld. Helaas kan ik niet minder werken in mijn nieuwe baan en ik moest echt iets anders, dus nu moet ik het straks doen met 3 vrije dagen wat ik eigenlijk al veel te weinig vind omdat het leven om zoveel meer andere dingen draait dan werken. Ik ben ook een beetje bang dat ik teveel aan het inkomen ga hechten en niet meer minderen wil (ik kon met de oude baan alleen maar vooruit gaan qua inkomen). Ik probeer te sparen en dat geld als ''vrijheid achter de hand'' te zien. Als ik dan wil stoppen kan ik mijn baan opzeggen en een paar maanden vooruit. Hopelijk komt het niet zo ver en vind ik werken daar gewoon fijn.
    En ja..langzaam opstaan. Heerlijk. Ik hou wel slow life en opstaan wanneer het licht is in plaats van in het donker. Geniet jij er maar van want je hebt het verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Meest gelezen

De gezelligheid ontdekken in de mannenwereld

Ongekend zijn, daar maak je geen vrienden mee

Dat dat is wat overblijft van Sinterklaas